OM OSS

Stephanie König

Stephanie König är utbildningskonsult, VD och grundare av Atrium utveckling och Sofy. Stephanie har drivit företag sedan 1994 och har en lång och bred erfarenhet av utbildning och organisationsutveckling. Stephanie är utbildad marknadsekonom, certifierad i axiologi och DISK samt diplomerad styrelseledamot. Stephanie har utbildat tusentals människor som arbetar med service, försäljning och ledarskap.

Tina Pettersson

Tina Pettersson har arbetat många år på Posten i kundnära verksamheter och med förändrings och kulturfrågor i ledande roller. Hon har drivit utvecklingsprogram för chefer, säljare och kundservicemedarbetare. Tina är certifierad Extended DISK tränare och diplomerad styrelseledamot. Hon är en uppskattad föreläsare som brinner för att inspirera och utveckla människor.

Kontakta oss

Här är några kunder som vi har arbetat med:

 Hjärt lungfonden, Teleopti, Svenska kyrkan, Nyman & Schultz/American Express, GB Glace, TV4-gruppen, Agria Djurförsäkring, Auriga, Lystra, Autodesk, Skanska IT Solutions, Försäkringskassan, Afa försäkring.

Questback

Questback är leverantör av digitala tjänster för insamling och analys av insikt och feedback. De anlitade Stephanie König som gästföreläsare på frukostseminariet ”Arbeta strategiskt med kundservice”.

”Vi är väldigt nöjda och har fått mycket positiv feedback efter föreläsningen från våra kunder. Det var enkelt och smidigt att samarbeta med Stephanie, hon var lyhörd för våra behov och anpassade sig efter målgruppen. Vi ser gärna fler samarbeten i framtiden.”

/Sara Ek, communications manager Questback

Försäljning Dinel AB

Under ett par års tid utbildade vi kundservicemedarbetare i service, innesäljare i försäljning samt gruppchefer i ledarskap och i samlyssning och feedback. Så här tycker en deltagare:

”Den utbildningen vi gick med dig var den bästa jag har varit med om. Den var väldigt krävande, men så lärorik. Använder den i arbetet så gott som dagligen. Och som sagt den var krävande, men det gav resultat. Jag har gått många kurser / utbildningar genom åren – och det finns en som sticker ut och det är Aktivt ledarskap som är i särklass och har levererat det bästa resultat.”

Oluf Skoogh, GruppChef Försäljning DinEl AB

Humana assistans

Vi genomförde en djupgående analys av arbetssituationen för yrkeskategorin Kundansvariga inom Humana. Syftet med analysen var i första hand att hitta svar på och verktyg för att minska upplevd arbetsbelastning för Kundansvariga, och därmed öka effektivitet och trivsel för denna grupp. På en övergripande nivå var syftet att påbörja en genomgripande förändring som för Humana närmare målet att bli bäst på service inom sin bransch.

Sagt om vår insats:

”Stephanie och Helena blev snabbt insatta i vår verksamhet. Mycket tack vare deras stora engagemang för att vilja läsa in sig på all typ av bakgrundsinformation som vi har tillgång till. T ex årliga medarbetarundersökningar och kundundersökningar samt djupintervjuer med vissa utvalda medarbetare. slutsatserna i deras analys av vår situation mynnade ut i många konkreta förslag, både stora som små, på förändringar som vi har kunnat arbeta vidare med. Flera av förslagen har redan implementerats och börjat ge positiva resultat. Jag rekommenderar Stephanie och Helena till andra bolag i en liknande situation som vi stod inför.”

Patrik Ahlvin, Driftchef & Vice VD