”De som försöker att göra något och misslyckas kommer oändligt mycket närmare sina mål än de som försöker att göra ingenting och lyckas.”
Lloyd Jones
I sociala medier är utrymmet ofta begränsat och därför skriver vi mycket kortfattat. Det kräver att vi har experter på kommunikation som klarar att vara tydliga och att undvika missförstånd. De medarbetare som ska fungera som kundtjänst i sociala medier måste få rätt förutsättningar. Vi utbildar och tränar medarbetare för att stå väl rustade för de flesta situationer och dialoger i sociala medier. Vårt mål är att våra deltagare ska känna säkerhet i sin dialog med kunderna via sociala medier. De ska känna sig som experter.
DELTAGARE
Kundtjänstmedarbetare eller andra som ska göra jobbet.
FÖRKUNSKAPER
Företaget ska ha beslutat sig för att använda sociala medier och att låta kundtjänsten föra dialogen.
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
Kunskap om varumärkets påverkan, allmänna riktlinjer, tonalitet, policys och standards, hur funkar Facebook, Twitter, Pinterest etc, såhär gör du i praktiken, hantering av specifika ärenden
MÅL: förbättrade kundrelationer Innehåll
ARBETSMODELL
Förstudie:
För att utbildningsledaren ska kunna förbereda sig och anpassa utbildningen måste företaget delge sina strategier och policydokument samt information om varumärket.
Genomförande:
Deltagaren deltar i givande gruppövningar, diskussioner och testar tonalitet, hantering av svåra situationer och kunder. För att kunna individanpassa utbildningen har vi ett maxantal på åtta personer.
Projektarbete:
Deltagaren får i uppdrag att komma igång och testa på hemmaplan och skall ha med sig verkliga case och frågor till steg 2 och 3.
Test och Diplomering
Sista dagen genomförs ett test för att bli godkänd. Blir man det erhålls ett diplom.
INNEHÅLL STEG 1 (1 DAGAR)
FÖR MER INFORMATION: ATRIUM UTVECKLING AB
Stenmoravägen 7
184 97 LJUSTERÖ
0708-955 554
E-post: info@atriumutveckling.se